close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

עיצוב הבית- שאלת חומרי הגלם

מערכת שורשי אייר, תשעו18/05/2016

על העץ כחומר גלם לעיצוב הבית...

תגיות:

בכל תהליך של עיצוב הבית, אפשר לזהות חומר גלם מאוד שכיח ופופולארי, העץ. עץ הוא חומר גלם שמספק לנו שורה של ערכים אסתטיים ופונקציונליים, שהופכים אותו לאחד מחומרי הגלם המתאימים ביותר לכל תהליך עיצוב פנים של בית או משרד. העץ הוא בעל חוזק מבני רב, הוא אטום והוא משרה אווירה של חמימות ואינטימיות. יחד עם זאת, בתהליך עיצוב פנים לבית, חשוב מאוד לבחון חומרי גלם נוספים ולראות כיצד ניתן לעשות בהם שימוש כדי ליצור שילובים מיוחדים, שיוצרים ערך גם בהיבט העיצובי וגם בהיבט הפונקציונלי.

השפעת חומר הגלם על היבטים פונקציונליים ועיצוביים
כך למשל, אם אתם מעוניינים להתקין מעקה למדרגות הבית, ייתכן שמעקה עץ הוא לא רעיון טוב, שכן מעקה כזה יכול לחסום מעבר של אור ואוויר בין הקומות, וליצור נוכחות מוגזמת של משטח בעל שטח פנים גדול. במקרה כזה, ניתן לעשות שימוש למשל במעקה זכוכית עם תופסני אלומיניום או כרום, מה שמאפשר ליצור מעקה בעל חוזק מבני, אך לשמור על זרימה של אור בין הקומות, ולהשיג אפקט מודרני ועכשווי של עיצוב הבית. זו היא כמובן דוגמא בודדת בלבד, ושיקולים דומים יש לבצע סביב כל פריט עיצוב שלגביו מקבלים החלטה במסגרת התהליך הכולל.

שילובי סגנונות עיצוב באמצעות חומרי גלם
חומרי גלם שונים מציעים איכויות ומאפיינים שונים ברמת השקיפות שלהם, החוזק המבני, האווירה שהם משרים, המגע שהם מספקים, וההתאמה שלהם לסגנון העיצוב. סגנונות עיצוב שונים עושים שימוש בחומרי גלם שונים כחלק מעקרונות העיצוב המקצועיים של אותו סגנון, ויש להקפיד על אחידות בסגנון העיצוב ובחומרי הגלם בשימוש. כך למשל, סגנון עיצוב כפרי עושה שימוש רב בעץ מלא ובמתכת נחושת, בעוד שסגנון עיצוב מודרני עושה שימוש רב בעץ מעובד, פולימר מוקשח, זכוכית, אלומיניום, נירוסטה, כרום וכדומה. יחד עם זאת, במסגרת תהליך עיצוב הבית, בהחלט יכול להיות מקום לשילוב של חומרי גלם במטרה ליצור שילוב של סגנונות עיצוב.

תהליך המחייב ידע מקצועי נרחב
שילוב של סגנונות עיצוב באמצעות חומרי גלם שונים היא פרקטיקה מקצועית ידועה, אך חשוב מאוד שתבוצע בליווי אנשי מקצוע המתמחים בתחום של עיצוב הבית, ויודעים להציע את כל הידע והניסיון המקצועי בתחום. שמירה קפדנית על סוג מסויים של חומרי גלם יכולה ליצור אחידות עיצובית מצד אחד, אך גם חד גוניות מן הצד השני. שילוב של חומרי גלם מסגנונות עיצוב שונים, יכול ליצור תוצאה חיה ותוססת יותר, אך גם עלול להוביל לתוצאה חובבנית וחסרת קו אחיד. שילוב סגנונות עיצוב באמצעות חומרי גלם הוא תהליך שחייב להתבצע על פי כללי העיצוב המקצועיים, ולשם כך יש להסתייע באיש מקצוע, בין ברמה של ייעוץ מקצועי בלבד, ובין ברמה של ליווי מקצועי צמוד לאורך התהליך כולו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה